Şikayet Dilekçeleri
Tüketicilerin mal ve hizmet satın alımlarında ister klasik ödeme, isterse dijital/elektronik ödeme/E ticaret yöntemi olsun veya ister nakit, isterse kredi kartı olsun fark etmeksizin uğradıkları haksızlıklarda “şikayet” hakları vardır.
Bu şikayetler, 1 Ocak ile 31 Aralık 2025 arasını kapsayan PARASAL SINIRLAR belirlenerek;
♦ İl Tüketici Hakem Heyetine (THH): 149.000 TL’ye kadar kadar olan limit
♦ İlçe Tüketici Hakem Heyetine (THH): 149.000 TL’ye kadar olan limit
♦ Tüketici Mahkemelerine: 149.000 TL’yi aşan limitlerde yapılmaktadır.
Her tüketici, resmi ikametinin bulunduğu İl veya İlçedeki Kaymakamlık bünyesinde yer alan THH’ne şahsen başvurabilir veya E Devlet üzerinden online başvuru yapabilir.
THH’ne Başvuru İçin Gerekli Belgeler
√ Alınan Mal veya Hizmetin Faturası veya Fişi veya Sözleşmesi veya Kredi Kartı Ekstresi
√ Şikayete konu olan mal veya hizmetin ayrıntılı anlatıldığı ve iletişim bilgilerinin (cep telefonu, e-mail adresi, TC Kimlik Numarası vb.) yer aldığı Şikayet Dilekçesi
NoT: Şikayet Dilekçe Örneğini aşağıdaki linke tıklayarak indirebilirsiniz.
https://ticaret.gov.tr/data/5d43e83d13b8764330655303/THH%20Ba%C5%9Fvuru%20Formu.pdf